mandag den 29. oktober 2012

Er det vinter eller hva´?

Hjemturen ad Gammel Horsens Landevej mod Århus efter nattevagt er særlig skøn denne morgen med klingende frost. Det er bidende koldt på udsatte steder, hvilket i dette tilfælde blandt andet vil sige min næsetip.


Det er første morgen i vintertid, så det er omsider lyst, når jeg kører hjem.


Selv om træerne står i al deres gyldne, rødbrune pragt og signalerer efterår, føles det somom vinteren allerede er kommet - der er meget, meget længe til forår!


 Der er bondeland, skovpartier og Solbjerg Sø langs denne vej og frostkrystallerne klæder både træer, buske og stubmarker.


Jeg fotograferer gennem bilens åbentstående sideruder. Hvis jeg skulle stå ud af bilen og knipse alle de smukke motiver, der er, ville jeg ikke være hjemme før aften.
 

Det er søndag morgen tidlig, så jeg har på det nærmeste vejen for migselv, hvilket er godt nok, da jeg vist har opmærksomheden rettet lidt mere på det smukke landskab end på vejbanen.


Et dejligt glimt af Solbjerg Sø.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar