fredag den 13. marts 2015

Kalkunnuggets i Actifry med blomkåls-ramsløgspestomos.



Den færdige ret lige til at gå til.


Først pudres kalkunstykkerne i pofiber.
 

Så et bad i et par sammenpiskede æg.


Til sidst en grundig pudring i en blanding af flæskesværsrasp og grøn Husk - ca i forholdet 6:2. Husk endelig også at komme masser af salt og peber i.


Maskinen har fået 1 spsk smør og ½ spsk olie og har kørt 3-4 runder, så den er grundigt varm før kalkunstykkerne kommes i.


Nuggets efter 10 minutter i min Actifry. Det var nu, jeg skulle have taget dem op! Jeg har desværre den sære idé, at der skal være masser af farve på, så de fik yderligere 10 minutter, selv om jeg før LCHF altid har lavet nuggets på blot 10 minutter.


De blev sandelig pænt brune, men også knastørre. Blomkålsmosen har et grønligt skær. hvilket skyldes, at jeg foruden masser af smør og mayo, også gav den en gevaldig røvfuld ramsløgspesto - det er jo sæson for ramsløg nu. Lov mig at prøve det. Blomkålsmos med ramsløgspesto i er en helt og aldelse pragtfuld kombination.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar