søndag den 30. december 2012

I morgen - Nytårsaften.


Den kommer til at stå på slankemad: Østers og hummer.
 
 

Der er travlhed i Clausens Fiskehandel...godt jeg har bestilt i forvejen. Allerede i morges tidlig, da jeg var forbi for at afgive min bestilling, var der travlt - dog ikke mere end at de havde tid til at servere mig en østers i forbindelse med et lynkursus i åbning af de kære dyr. Fin service!


Lange rækker af køer.

 
Jeg fik dog hjemført Hubert Hummer - 602 gram.

 
Og nogle venner fra Bretagne.


Afsted til stranden efter tangmadras til de franske venner.


Og videre til Bichel vine efter sprudelwasser. I dette tilfælde en perlende frisk og tør cremant fra Cote Chalonnaise i Bourgogne, som man selvfølgelig får lov at prøvesmage. På billedet ses den højt estimerede vinkender Knud Kjellerup, ejer af vinhuset Maison Albert Sounit, i samtale med Gunnar Steen Jakobsen, indehaver af Bichel Vine.
 

En østers blev der skam også budt på i anledning af det tilstundende Nytår.
 
Forretningen har også sjældne ostespecialiteter på programmet. I øvrigt bliver der altid serveret små lækkerier til kunderne fredag og lørdag.

Og nu er jeg vist så småt ved at være klar til Nytårsaften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar