torsdag den 8. august 2013

Svinsk baconmørbrad sous vide.




Det er den plastindpakkede mørbrad i forgrunden, det drejer sig om. Den smukke tagine er stafage og kun kommet med, fordi jeg synes, at den er så smuk og så har jeg fået den af min dejlige datter og hendes kæreste, som har orket at slæbe den helskindet hjem til Danmark fra deres ferie i Marokko. Tusind tak! Jeg er vild med den og skal nok snart tage den i brug også her på bloggen.


Tilbage til mørbraden. Efter at være blevet pebret får den nogle salvieblade og timiankviste lagt på sig holdt på plads med en omvikling af bacon.


Så bliver den vakuumeret, for den skal jo tilberedes sous vide.


Kommet i bad, hvor den skal tilbringe de næste 3 timer ved 59 grader celsius.


Champignon a la creme kan passende laves, imens svinet bader. Det er vigtigt, kun at komme få champignonskiver på panden ad gangen, da de ellers koger i deres egen saft i stedet for at brunes.


Til sidst får svampene det grønne drys i form af en håndfuld finthakket bredbladet persille.


Lige kommet op fra badet efter tre timer. Nu skal den på en glohed pande og ind under ovnens grillelement i nogle få minutter.


Grillristet sammen med nogle halve cherrytomater. Klar til udskæring og servering. Jeg er lige ved at drukne i mit eget mundvand.


Mør og utroligt saftig.


Så skal der smovses. Broccolien har bevaret sin smukke grønne farve, fordi den ikke er kogt neddyppet i vand, men dampkogt på en grøntsagsrist.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar