torsdag den 6. juni 2013

Pyt i pande kan man vel kalde det.

Efter en lang, trættende, omend meget givende, temadag sammen med chefen og alle mine dejlige kolleger fra afdelingen i Horsens (har jeg nu for hulen husket alle?) gider jeg selvfølgelig ikke de helt store kulinariske falbelader (selv om de så aldrig så meget (helt i temadagens ånd) kunne være mere lystfyldte end støvsugning)), så det bliver noget i retning af, hvad fadebur, køkkenskabe og viktualiekælder kan levere.
Tøhø! Jeg bebor en toværelses på sjette sal...masser af fadebur og viktualiekælder dér...altså, hvad køleskabet mest trængte til at komme af med, inden rigor mortis angreb selv grøntsagerne. Det blev i øvrigt en rent vegetarisk ret og det er for sent at gøre noget ved det nu.


"Temadagsresteret" kan vi jo kalde den. Indholdet er forårsløg, en mild rød chilipeber, en rød peber, en god håndfuld champignon i skiver, kogte kartofler i skiver og en ordentlig håndfuld fintskåret bredbladet persille og selvfølgelig salt og peber ikke at forglemme og det smagte i al ubeskedenhed fantastisk.

Jeg bruger hovedsageligt altid bredbladet persille i min mad. Jeg synes at smagen er kraftigere end kruspersillens og mere efter mit ønske og jeg skriver i øvrigt altid i opskrifterne, hvis jeg benytter kruspersille.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar