fredag den 20. juni 2014

Peberbøf til fatter.


390 gram oksefilet kan vel ikke være for meget til en voksen mand?
 
 
I morteren er der knuste peberkorn af sort peber, hvid peber og rosépeber.
 
 
Til peberbøf skal peberkornene være temmelig groft knuste. Peberens stærke og brændende egenskaber kommer fra stoffer i kornenes skal, mens den gode pebersmag findes i resten af kornene.
 

Så er der gang i komfuret.


Du godeste! Det var både godt og rigeligt selv til en voksen mand og bøffen var så mør, at jeg ville have kunnet skære den med øjenvipperne, hvilket jeg undlod af hygiejniske årsager.

 

1 kommentar:

  1. Det er dejligt med en god og mør bøf med halve tomater på grillpanden, engang imellem. Det fik jeg i går; jeg spiser ikke så meget kød,så der blev også til i dag.
    Glæder mig, at du også siger "tygge med øjenvipperne" - af uransagelige grunde siger de fleste "tygge med øjenbrynene", hvordan de så havde forestillet sig, at kunne lade sig gøre :-)
    Elsebeth

    SvarSlet