lørdag den 7. juni 2014

Snackpebre.

Jeg har i snart flere uger resultatløst plaget min grønthandler om padronpebre, som jeg introducerede her på bloggen den 6. juli sidste år. Måske er det for tidligt på sæsonen, men Spanien har været så venlig at levere passende afløsning.


Yndere af chilipebre vil blive skuffede. Disse pebre er såre søde og saftige og aldeles uden brandfare for gummer og gane.


En enkelt pose på 200 gram af disse søde snackpebre koster i dag 13,- og det kan næppe være for meget.

 
Pebrene er lige til at spise ud af posen og jeg bruger dem først og fremmest som bolcher, ligesom jeg også bruger små lækre sommertomater. 


Disse snackpebre er helt uden indhold af frø.


Ristning på en glohed pande i en meget lille sjat olie i 2 allerhøjst 3 minutter gør dem ekstra sødt smagende.


En utroligt lækker snack.


Ristet sammen med skiver af en enkelt chorizopølse er der tale om en udsøgt frokostret. Tapas kan vi jo også med god ret kalde det, al den stund at både pølse og pebre kommer fra Spanien. Farisæere blandt mine trofaste læsere vil måske i deres åndelige formørkethed mene, at chorizopølse ikke hører til en kostomlægning, men heri tager de grundigt fejl, thi "Vægtkonsulenterne" tillader just en enkelt pølse ugentligt, såeeee...
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar