søndag den 8. juni 2014

Wok - farveskift.

For få dage siden påstod jeg hårdnakket, at basisingredienserne i mine wokretter altid er gulerødder og løg. Det var den rene, skære sandhed indtil da, men ikke så snart var ordene udtalte - eller nedskrevne - før roen begyndte at rotere på mig. Jeg vil prøve at lave en wokret, som ikke er karnevalsfarvet, men smagfuld af udseende og smagfuld i munden.


Der er jo hovedsageligt tale om grøntsager i sådan en wokret, så det vil ganske enkelt betyde, at jeg beholder de sædvanlige grønne og hvide grøntsager og udelader de røde og gule. Jeg vil ønske lidt kød i retten og intet passer derfor bedre end det hvide kød fra en tilberedt kylling. Der skal kun krydres med almindeligt salt og fransk esdragon fra krydderurtehaven i vindueskarmen.


Lækkert og smagfuldt ser det ud.


Det var en rigtig dejlig portion wokkede grøntsager, men jeg må indrømme, at jeg snød lidt. For at give det lidt ekstra smag hældte jeg et skvæt sød, mild chilisauce og tilsvarende japansk soyasauce på.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar