fredag den 12. juli 2013

Mango-banan-smoothie.

Vejret er vist lige til smoothies. Jeg har aldrig før hverken smagt eller lavet smoothies, så nu skal det altså være. Denne smoothie skal efter sigende være meget anvendelig til slukning af chilibrande, så har man kommet lidt rigeligt af de fyrige fætre i maden, så drik denne til de hede chiliretter.


Hvis ellers man kan undlade at komme op at slås med den modne mango, er denne drik hurtigt lavet. Her er ingredienserne - dog uden isklumper.


Pokkers svineri der kan komme ud af kampen mod sådan en mango, men jeg vandt til sidst.


Efter blenderens ihærdige arbejde, står man tilbage med en vidunderligt velsmagende drik. Jeg havde først glemt at komme sukkeret i og det gjorde egentlig ikke noget, men da jeg tilføjede saften af ½ citron, fordi jeg syntes, der manglede syre, kom opskriftens sukker også i.
Jeg aner ikke, hvordan en smoothie skal være, men jeg syntes, at denne var lidt vel tyktflydende, så den fik 1/4 flaske lys rom og det tog den bestemt ikke skade af.

Der bliver godt og vel ½ liter af opskriften (før rom), hvilket vel rækker til 2-4 personer.

1 moden mango, skrællet og skåret i småstykker
2 bananer uden skræl
200 ml yoghurt eller cremefraiche eller en blanding
Saften af en lime eller citron
1 spsk honning (kan undværes)
Isterninger
Fortynd evt. med lys rom eller vodka.

Kom alle ingredienser i en blender. Blend, smag til med lime og honning og drik.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar